čtvrtek 11. října 2012

Nedělní oběd...

V neděli jsem byla pověřena uvařením oběda. Na programu byla vepřová panenka, tak jsem se rozhodla pro kreaci se švestkami.
Můžete si zkusit toto jídlo uvařit podle receptu níže:

Vepřová panenka plněná sušenými švestkami a slaninou:

asi na 5 porcí:
vepřová panenka- 1 kg (já měla 2 panenky)
sušené švestky (podle potřeby, já jsem do každé panenky dala asi 6)
slanina (také podle potřeby)
drcený barevný pepř
olej
povidlí- 2 lžíce
máslo
brambory
petrželka kudrnka

Vepřovou panenku omyjeme, osušíme a prořízneme do ní kapsu. Sušené švestky obalíme slaninou a vložíme do proříznuté kapsy. Maso zašpejlujeme, obalíme (decentně) v drceném pepři (já jsem ho rozdrtila v hmoždíři) a opečeme je po všech stranách na rozehřáté pánvi na troše oleji. Až je maso opečené můžeme je dopéct v troubě rozehřáté na 180°C asi 10 minut, a nebo to můžeme dodělat na pánvi pod pokličkou.
Až je maso hotové vyndáme je z výpeku a zabalíme do alobalu a vložíme do trouby, aby bylo v teple.
Do výpeku přidáme povidlí a necháme je rozpustit, chvíli povaříme a nakonec přidáme kousek másla.
Jako přílohu jsem zvolila brambory, které jsem nejprve uvařila ve vodě ještě se slupkou, tu jsem potom oloupala a brambory nakrájela na kolečka, která jsem pak na másle opékala na pánvi. Nakonec jsem je posolila a popepřila a hojně posypala nakrájenou petrželkou.
A mňamka je hotová. Zde máte foto, jak dobře to vypadalo a to ani nevíte, jak skvěle to chutnalo!

Vepřová panenka plněná švestkami a slaninou

Žádné komentáře:

Okomentovat